Wycieczka do Ojcowskiego Parku Narodowego

Tegoroczne lato spędziłam w jednym z najpiękniejszych miejsc w Polsce. Bardzo lubię podróżować po naszym pięknym kraju i odkrywać nie tylko wspaniałą florę i faunę, ale poznawać także małe miejscowości, zabytki oraz tradycje i zwyczaje panujące w różnych regionach Polski.

Wspaniałe zabytki w Ojcowskim Parku Narodowym

ojcowski park narodowyW swoją ostatnią podróż wybrałam się wraz z paczką przyjaciół. Spędziliśmy wspaniałe dwa tygodnie w otoczeniu cudownej przyrody w województwie małopolskim. Ojcowski Park Narodowy przywitał nas bogatą roślinnością oraz niezaprzeczalnie pięknymi widokami. Podczas całego naszego pobytu w tym miejscu, staraliśmy się odwiedzić wszystkie ważne punkty, z których znany jest ten park. Wybraliśmy się na ruiny średniowiecznego Zamku w Ojcowie, który jest jednym z wielu Orlich Gniazd, a jego konstrukcja i budowa pełniła funkcje obronne w średniowiecznej Polsce. Odwiedziliśmy także późnorenesansowy Zamek Pieskowa Skała oraz kilka kościołów rzymskokatolickich oraz grot modlitewnych. Podczas naszej wycieczki mieliśmy również okazję dowiedzieć się wielu ciekawych i interesujących rzeczy podczas wizyty w Muzeum Ojcowskiego Parku Narodowego, w którym poznaliśmy historię parku, geografię oraz ukształtowanie terenu tego niezwykłego miejsca. W drugim tygodniu naszej wycieczki postanowiliśmy skorzystać z bogatej oferty i wraz z przewodnikami oraz instruktorami wybraliśmy się na zwiedzanie jaskiń turystycznych takich jak Jaskinia Ciemna oraz Jaskinia Łokietka. Była to niezwykłe i fascynujące przeżycie, gdyż po raz pierwszy w życiu miałam okazję być w jaskini i widzieć ją z bliska. Podczas naszych spacerów widzieliśmy wiele wspaniałych skał, z których słynie Ojcowski Park Narodowy, takich ja Maczuga Herkulesa czy Skały Kawalerskie. Nasza podróż po tym niezwykłym miejscu, zakończyła się zdecydowanie za szybko, a ja wiedziałam, że na pewno wrócę w to wyjątkowe miejsce za rok.

Polska jest pięknym i urodziwym krajem. W naszym kraju jest mnóstwo miejsc, które możemy zwiedzać o każdej porze roku. Bogactwo otaczającej nas przyrody jest unikatowe i możemy być dumni z tego, że nasz kraj posiada tak wiele cennych i niepowtarzalnych miejsc, dlatego warto zwiedzać i poznawać nowe miejsca w Polsce.